A look back

Har du någonsin blickat bakåt i ditt liv, sett på hur du såg ut och tänkt på hur du var som person då och fått blandade känslor kring det? Jag är inte nöjd med den person jag är idag men var jag nöjd med den person jag var då eller var allt en illusion då? Hur vill jag vara som person och vad är det jag vill sträva efter? 

Jag kommer inte på något svar. Bara frågor och frågor som gräver mig djupare svarslös. 
#1 - - Anonym:

Att reflektera över vart man är i livet/vem man är nu & då är bara nyttigt. Själv tyckte jag att jag följde en rak & bra väg,18 år senare kliar jag mig i huvudet & vet inte riktigt vart vägen är eller vart jag hamnat. Gillar jag vem jag är idag? Nja. Inte riktigt måste jag erkänna. Ångrar jag de stora,livsavgörelserna som gjorde att jag hamnade där jag är idag ? Eftersom de gav mig mina älskade barn,nej. Hade livet varit lättare utan de erfarenheterna? Självklart! Att ångra saker man gjort,leder mest till ångest & fler misstag(iallafall i mitt liv). Försöker istället förlåta mig sjlv för de misstag & felval jag gjort & göra klokare val. Sen återstår det att se om jag lyckas. Men koranläsningen jag började med för många år sedan har jag börjat om med,hijab inköpt. Små,små steg åt rätt håll som förhoppningsvis blir början på något bra som jag om 10 år kan titta tillbaka på & känna mig stolt över. Att jag hittade rätt väg,utan att gå vilse igen. Men uppvuxen i en liten kommun,i en familj med ateister/kristna misstänker jag att vägen inte kommer vara lätt följa alla gånger