Meningen med livet

Jag klev av tåget och följde strömmen för att komma fram till min destination. Jag tittade upp och försökte vakna till ifrån min halvsömn Jag var på väg till jobbet efter en dåligt natts sömn och en alltför tidig morgon.

”Vad är meningen med livet”

Det slog mig plötsligt. Jag insåg hur jag försummat den frågan, glömt bort att reflektera över dess innebörd och kan fortfarande inte riktigt greppa om den. Det ytliga svaret till konceptet är att sträva efter att vara en god människa. Vad definierar en ”god” människa? Som troende är meningen med livet även strävan att vinna i efterlivet, komma till paradiset.

Vad måste jag göra? Främst som muslim… Obligationerna vet vi om men räcker det? V har fått gåvan av ett liv som vi bör använda oss utav. Utbilda oss och jobba inom något betydande. 

Bildresultat för meaning with life

#1 - - sis:

Assalamu aleykum, hoppas du mår bra. Jag förstår dina tankar och funderingar, och frågor är det som för oss framåt i livet. Jag skulle rekommendera dig att lyssna på denna föreläsning som ger en bra förklaringen på vad meningen med livet är i enlighet med islam.

https://islam.nu/foerelaesningar/169-om-islam/allmaent-om-islam/30-vad-aer-syftet-med-skapelsen-varfoer-skapades-vi

#2 - - Anonym:

Du har en jättefin blogg!!:)

Svar: Tack så mycket!
UnKnown