What will life take you to

Jag är i ett läge där jag inte vet riktigt hur jag ska känna eller tänka kring. Vi planerar så mycket i livet för att sen inse att absolut inget går enligt planeringen.
 
Man har en idé kring åldern man ska gifta sig, kring åldern man ska vara färdigutbildad, kring hur ens sommar kommer se ut osv men inget av det blir som man tänkt. Jag vet inte riktigt än vem jag är för person och det låter löjligt att uttrycka men först nu när jag skriver det börjar mina tankar klarna. Vi föds och följer efter familjens riktlinjer, vi lär oss forma oss utifrån hur vi ska passa in i samhället. Hur mycket vi än skulle vilja var apå ett vist sätt kommer det viset alltid ha haft ett inflytande ifrån samhällets inverka. 
 
Jag har redan gått förbi 20 år av mitt liv, till vilken nytta? Vad har jag gjort för mig i detta liv och vad har jag gjort för mig i livet efter? Hur många fel och synder har jag inte begått... Hur många böner har jag inte missat eller gjort fel. 
 
Det är otroligt svårt när man börjar gå djupare i religionen för livet är inte lätt, alla frestelser, allt man vill vända bort för att känna någon form av "lättnad". Att hålla fast vid sin tro vid dessa tider är oerhört svårt.
 
Vet inte vad min mening med det här inlägget är då jag bara började skriva av mig men det kändes skönt. Bara få lägga fram det. Livets förvirrning. 
#1 - - En syster:

Exakt så jag känner..