Change yourself

Bilder och citat kan tolkas och uppfattas olika beroende varje individ men oh så fin och djup denna är som många missar att reflektera över. 

Jag har börjat med små steg, jag har gjort saker jag inte ens drömt om och råkade bara kasta mig på de och all tack till Gud som givit mig lycka i de. All tack till Gud som gav mig en klok, kritisk och stödjande familj. De ger mig kritik inför mig men talar om sin stolthet över mig bakom min rygg! Vem känner inte igen detta? Haha

Jag öppnade mina ögon för världen, jag tror jag hittills endast sett en glimt, jag har planer att resa till de behövande länder för att samla på mig mer bränsle och dessa planer håller på att stabiliseras. Är verkligen tacksam för alla människor jag lärt känna senaste året som introducerat mig till så många möjligheter - för de tror på mig! Jag ville verkligen bara ut och ändra världen men jag insåg för att ändra världen måste jag börja ändra i mig, jag började reflektera mer i mina fel, i mina brister för att stärka min grund. Detta kommer leda till att en framtid påverka på omgivningen, på samhället kommer leda till en mer internationell ändring. 
 
Vi kan inte bota fattigdomen, men vi kan bota vår sjukdom - vår blindhet, som kommer leda till att vi sträcker flera hjälpande händer som leder till en minskad fattigdom. Jag var bland de som klagade över fattigdom men hjälpte jag? Bidrog jag? Gud är mitt vittne och nej jag bidrog inte, jag klagade på att jag inte visste hur eller "man kan inte säkra att pengarna når". 

Innan vi börjar hoppa till steget av pengar har vi glömt åkallans innebörd, finns inget mer betydelsefullt än ens böner. Be så mycket som möjligt till de behövande och att deras smärta minskar, sedan börja öppna ögonen hur du kan hjälpa. Vi behöver inte bidra med hundralappar, tusenlappar eller varje vecka. Vi bidrar med det vi har kapicitet till och på det viset kommer vi stegvis påverka världen. 
#1 - - Anonym:

Mashallah så fint skrivet! Har du några tips hur man börjar och var man börjar ändra på sig själv? Må gud underlätta för dig fina <3


Svar: Tack så mycket! Jag tror att största vikten ligger i att lära känna sig själv, känner man sig själv så kommer man förstå vad man verkligen mår bra av och vad man behöver ändra. I den kontext jag skrev inlägget i så gäller det att tex praktisera det man predikar eller önskar se hos andra.

Och må Gud underlätta för dig med <3
UnKnown

#2 - - Anonym:

Salam, mashallah, kom in precis in till din blogg o redan älskar jag den o inshallah för varje gång en person läser o blir påverkad på vilket sätt som helst att du får belöning ya rabb , vem du än är .. Må allah skydda oss alla ❤️
Skriv mer, mer om allt. Här har du fått ännu en läsar 👍