Mitt mål

Jag funderade vidare på begreppet "meningen med livet" och just det kan kännas för stort men målet med livet är enklare formulerat och lättare att gripa om. Jag ser alla dessa perfekta sociala media liv och för några minuter förlorar greppet om mitt förnuft och tror att detta är vad jag vill eller att detta är vad som representerar sanningen av deras liv. Men det gör det inte, det är inte så svårt att ta tre eller för den delen EN perfekt bild om dagen och illustrerar att den bilden reflekterar hur perfekt allt är i ens liv, hur rik och lycklig man är. För ser ni, lyckan på sociala medier centrerar enbart kring rik i syfte av pengar. Du intalas och inmatas att du inte kan vara lycklig utan pengar, att du ständigt behöver nytt materiellt för att känna dig komplett men eftersom du förlitar din lycka och komplethet på materiella ting kommer du aldrig komma i någon tid där du känner dig innerligt lycklig och nöjd. 

Mitt mål i livet är att finna inre lycka, vi underskattar innebörden av ordet. Inre lycka är mer än en perfekt outfit för en dag, inre lycka är att finna det man gör i sin vardag till nytta. Att finna sig lycklig med sin utbildning, sitt jobb och sin familj. Jag vill sluta med att tillåta mig själv jämföra mitt liv med andras, det är inget lätt, det är oftast omedvetet men det är något jag innerligt ogillar. Någon annans lycka tar inte bort min lycka och någon annans misslyckande ger mig inget gynnande eller för mig närmare dit jag vill. 

För att kunna resa och utforska vad det finns i andra länder, se mer av Guds skapelse måste jag jobba mer i den jag är idag. Jag måste arbeta för att utbilda mig, för att ha något att bidra med till samhället och fortsätta att läsa för att utveckla mitt synsätt. 


Bildresultat för go after your goals
#1 - - Zahra:

Så fint skrivet MashaAllah! Det kändes som om du satte ord på vad jag har i mitt hjärta.. :) Må Allah öka oss i kunskap och föra oss närmare Honom..