Neka handskakning

Nu har jag gjort det, för första gången i mitt liv har jag nekat en hand skakning av det motsatte könet för det religiösa orsaken, att jag som kvinna är för värdig för att beröras av vem som helst. 

"Jag hälsar med hjärtat" *lägger handen på hjärtat*

Fick säga det två gånger medan killen stod med frågetecken i ansiktet och handen utsträckt framför mig och några andra människor stirrande runt omkring. 

Jag trodde aldrig jag skulle klara det, men jag stod där och på en snabb sekund la jag Allah före allt annat och gjorde det rätta valet. Fast jag lovar er var såå nära att bara automatiskt som en reflex sträcka ut handen. 

Han vände sig istället mot den andra tjejen och hälsade på henne med handskakning.. Funderade på att vände mig om och låtsas som ingenting men fortsatte prata istället och hade ett trevligt samtal faktiskt! 

Han är bland mina nya klasskamrater. 

#keepingithalal 
#1 - - Fatima:

Låter bra , idag hade ja läkarbesök oså sträckte doktorn ut handen för att skaka med jag sa till honom tydligt att jag skakar inte hand pga religösa skäl.

Svar: Vad duktigt! Hur var hans reaktion? Jag vill alltid höra massa om sånt för att bygga upp mig själv att vara förberedd haha
UnKnown

#2 - - Louise:

Starkt gjort! Jag avundas er muslimska kvinnor för att ni vågar stå för vad ni tror på! :)

Svar: Tack så mycket! Så mycket jag uppskattar din kommentar ord räcker inte till! Verkligen ger mig mer stryka! Så gullig du är! <3
UnKnown

#3 - - Lifejj - tre månader i Algeriet:

Starkt av dig! :)

Svar: Tack! Hoppas jag fortsätter ha den styrkan inom mig :)
UnKnown