Dua Nudba

När jag skriver rapporter gillar jag att ha något att höra i bakgrunden då mina tankar känns mer fokuserade samtidigt som mitt hjärta får höra något lugnande. Jag tror detta är persika (?), trots att jag inte förstår persiska tycker jag det är för det första ett väldigt vackert språk och även duas är väldigt berörande och fina. 

Dua Nudba finns på arabiska och finns även där man kan se engelska översättningen till. Bara att söka i youtube så kommer det massa föreslag.
 
 
 
 
 
 
#1 - - Mariam Sadat :

Salaam alekom, åhh, håller med! Jag brukar då välja ibland lyssna på Quran då, men minshawi eller afasy som recitatör. Det ger samma lugnande effekt :)

Sen vill jag bara påpeka att det nt är på persiska, utan det är arabiska han läser och precis samma text som en arabisk recitatör skulle läsa men med en persiskt brytning och melodi. Då det alla duaan är endast på arabiska ❤

Svar: Kände igen vissa saker i videon från det han sa men tyckte det lät lte persika! tack för infon hehe
Tack för tipsen på recitatörerna, ska definitivt lyssna på deras recitationer.
UnKnown