Korruption och orättvisa

Att stå upp för rättvisan. 

Som jag oftast nämnt så är jag väldigt driven av mig gällande samhälle och politik. Jag är alltid ute efter sanningen och vet alltid att det finns vridningar och dolda budskaper som jag gärna vill lösa. 

Jag har lärt mig vem förtryckarna är och vem som är med sanningen. Jag har lärt mig vem jag kan blunda och lita på fullt ut. Men jag ser fram emot vad flera år kommer ge mig mer för förståelse. Kom ihåg att det inte är mängden kunskap ni besitter som gör er "smarta" utan det är hur ni använder er kunskap som gör er smarta. 

För någon dag sedan anordnades det en demonstration som uppmärksammade förtryckheten och korruptionen av Saudi Arabien. 

Saudi Arabien är förtryckarens land, med deras oljemakt har de USA runt deras lillfinger och styr och ställer hur de vill. 

Aytollah Al-Nimr har suttit i fängelset just för att han stod upp och fredligt talade om korruptionen. Han har suttit i fängelset i 15 år och saudi vill nu avrätta honom. 

Må er regime brinna i helvetet. 







0 kommentarer publicerat i Allmänt, Samhället;
Taggar: Aytollah al Nimr, Stockholm, Sverige, USA, demonstration, förtryck, korruption, saudi Arabien, shejk al Nimr