When it's just enough

Det är sällan man vågar dela med sig något nu för tiden som kommer från ens mer sårbara sida. Jag respekterar att andra människor har andra åsikter, jag håller inte med i deras tyckande men jag trycker inte på de mitt tyckande. Jag har stött på personer som inte kan hålla sina gränser utan börjar med påhopp. Jag har stött på anklagelser i facebook, anklagelser där de inte vill höra ut mig eller åtminstone resepktera att jag har mina anledningar för den åsikten jag har. 

Sedan har vi här bloggen, efter någon vecka att jag publicerar ett inlägg som kanske inte alla håller med eller en video där jag försöker förmedla ett fint budskap så börjar påhoppen i kommentarsfältet. 

Jag vet min väg, jag har koll på det jag följer och det jag gör. Håller du inte med det så fine, kör på din väg du. Men du ska veta att du
 
1. Begick en synd genom att anklaga mig för saker jag inte har någon egenskap i. 
2. Sårade mig, du sårade mig för att det finns en gräns för hur mycket en person kan ta emot av påhopp. 
3. Behandlade mig långt ifrån vad islam lär eller något annat lär. 
 
Så nej, nu räcker det för mig, jag tänker varken förklara mig eller försöka bevisa något. 
För ja, sannerligen kommer bara Allah vara den som dömer, för ni personer som försöker övertyga mig till en annan väg, ni som skriver i facebook eller ni som kommenterar här i bloggen - se först själva över islams lära. Gå se till att er bön utförs korrekt, gå se om ni hjälper de behövande och gå ta en titt i spegeln, vad ska du svara din Skapare i domedagen med dina handlingar refelekterande över hela din kropp?

Hos Allah lägger jag min tillit och enbart Allah litar jag på. 


3 kommentarer publicerat i Allmänt, Tankar & Åsikter;
Taggar: Muslim blogg, Muslim tjej, muslim bloggare, muslim tjej blogg, muslim tjejs blogg, muslimsk blogg, muslimsk tjej, muslimtjej, muslimtjejs, muslimtjejs blogg
#1 - - Hassan:

Jag sa bara sanningen till dig! Du får ta det som du vill. Må Allah vägleda dig och oss alla!

Svar: Du sa vad du anser vara din sanning och du kom med anklagelser om shia muslimer. Du vägrade acceptera mitt svar att det inte är dyrka av gravar när vi besöker gravar, det är saknad och kärlek som man besöker de och gråter över de, Ahllubyt som är profetens familj, som profeten själv grät över, ska vi inte känna sorg över? ska vi inte försöka förstå sorgen som finns?
Vi bör sörja tusen gånger mer över profeten och Ahlulbyt än vad vi gör och jag kan tala om mig själv att jag kommer vara förkrossad och klarar inte av tanken av att förlora mina föräldrar, så när du tänker dig slaget vid karbala.. den som har ett hjärta kommer inte kunna hålla sina tårar. Om man förstår vad som hände, en person behöver inte ens vara muslim.

Det finns sedan återigen inget skrivet i koranen om att sörja är fel, att få bygga något till minne av en älskade och besöka den platsen för det påminner en och får en närmare den personen.

Jag bad dig inte om din sanning och har inget intresse i din sanning, det är din åsikt i sanningen. Vill du ställa frågor är du välkommen att ställa respekterande frågor ifall du är ute efter att förstå och inte hoppa på.

Må Allah vägleda mig, dig och alla andra. För vägledning är det vi alltid ska be om, det är ett av de finaste bönerna vi kan be till oss själva och våra älskade och alla andra.
UnKnown

#2 - - Hassan:

Varför nämner du sorg när jag inte har skrivit om det till dig? Jag skrev om shirk, något som ni gör i eran sekt vare sig du vill tro det eller ej. Jag skrev en hel kommentar till dig som du inte la upp, varför? För att jag hade rätt, för att du insåg att det var sanningen? Jag vill ha ett svar på den kommentar från dig InshaAllah, om du är ärlig!

Jag skrev att din förebild talar och frågar om barmhärtighet från någon annan än Allah Azza Wa Jal, någon annan som inte kan se honom eller höra honom för det kan bara Allah, han frågade också Fatima om hjälp vilket är SHIRK, och du vet det.

Lägg upp den här kommentaren och det andra inshaAllah, så får vi se om det är min sanning eller den allmänna sanning som alla kan se!

Svar: Jag har publicerat alla kommentarer jag fått.
För det första, shia är ingen sekt. Redan där har du ingen respekt och visar heller ingen förståelse.

Jag gav dig svar, att söka trygghet (genom då dua) till tex Sayeda Fatima Al Zahra är inget fel. Profeten (saw) och hans Ahlulbyt, vart tror du de är? I paradiset, de närmaste till Allah subhana we ta3ala.

1. De är de närmaste till Allah
2. De är närmare till oss människor än vad vi är till Allah
3. Vi gör dua till de, de gör dua till oss.
4. Genom deras Dua till Allah får vi svar på vår Dua.
5. Den duan vi gör till de, den duan kommer till Allah

Man gör Dua till Allah, till profeten och hans Ahlulbyt. Slutändan är ändå Allah, det finns olika vägar fram dit bara.
UnKnown

#3 - - Anonym:

<3 stå på dig