Fit Monday

Varje måndag kommer att tillägnas åt fitness och hälsa - så blir det lite bättre struktur i bloggen! 
 
Jag har nu tränat hemma i en vecka och använder Jillian shred videos från youtube - väldigt bra videos och väldigt ansträngande. Jag har även börjat tänka på mitt småätande - direkt när jag slutar med det så känner jag alltid skillnad efter ett tag. Frukost är viktigast så jag gör alltid mitt bästa att inte missa det! Lunch är det skolan ger, men fyller minst halva tarlliken med sallad och äter i en måtlig mängd, samma sak gäller vid middagen
 
Jag har redan efter bara en vecka märkt lite skillnad! så glad tjej just nu hahaha 
 
Viktigt att veta är att det tar 20 min för kroppen att börja känna av att man är mätt så ge din kropp den tid den behöver. 
 
Efter middag som vi äter vanligtvis mellan fem-sex tiden (har småsyskon som lägger sig tidigt därav den tidiga middagen) så dricker jag te, ibland lipton te med olika smak eller grön te - undviker socker. Tuggar tuggumi ofta för att undvika småätade, dricker ännu mer te och sedan tar jag en frukt innan jag ska sova - blir självklart lite hungrug då jag är van att äta oftare under dagen men lite hunger ska man motstå så att kroppen bränner fett. 
 
Jag har även börjat sätta ihop ett litet eget träningsporgram som är bra för magen, då min fokus ligger på att få bort fettet därifrån. Har lärt mig namnen och rörelserna och därutav har jag kunnat slå ihop en egen - som sagt har hållit på med detta av och till i 2 år så har hunnit skaffa mig lite kunskap hehe :) 
 
Lite enkla tips på övniningar att göra hemma på morgon och kväll: 
 


 
 
 
 
0 kommentarer publicerat i
Taggar: Muslim blogg, become fit, fit life, fitness, health and fitness, i am healthy, jillian shred, love yourself, muslimtjej, muslimtjejs, stegvis, träna hemma, träning