Dag 28: Min syn på judar

 Ända sedan jag la till detta ämne på min lista har jag funderat vad jag ska skriva och hur jag ska skriva det och samtidigt få det jag vill och menar med min text. Om jag skulle se det allmänt så är judar ett folk som försöker praktisera sin religion och jag har ingen rätt att skriva det här eller säga det att de inte ska ha rätt till det. För jag anser att varje människa borde få välja själv och när domedagen kommer så kommer han/hon inte kunna påstå att någon tvinga de till något de inte ville. 
 
Sedan tycker jag att det är väldigt viktigt att skilja mellan judar och israliter som befinner sig i israel och dödar, bombar, terotiserar och förstör för alla. Det är samma sak med dessa så kallade islamister, de försöker använde religionen för att vinna folket med de för att enbart få makt. I själva verket bryr de sig inte om religionen och förstår inte dess riktiga innebörd. För ingen religion uppmuntrarar till att döda oskyldiga människor, barn och äldre. Detta är livets förestelser och galenskap, suget efter att få makt och styra samt bestämma över andra och få pengar. 
 
Jag tycker att det finns en grupp av judar som inte får synas, inte för att judar eller Israel blir illatalade om i media - det vet vi redan att det inte uppkommer och orsaken är tydligen att de räknas som en folkgrupp (men inte muslimer). Men det finns judar som är fredliga, som inte vill orsaka skador m.m. 
 
Det finns även förtryckta judar mellan judarna. De judar med en livsstil som liknar muslimers. De kallas för "Judiska talibaner" på grund av deras likhet till muslimer.
 
Människorna på bilden är praktiserande judar och inte muslimer. De brukar kallas för "Judiska talibaner" på grund av de likheter som finns mellan de och muslimer. 

 
Zahraah Al-Husseinis foto.
2 kommentarer publicerat i 30 Dagars Blogglista
Taggar: 30 dagars blogglista, Muslim blogg, blogglista 30 dagar, blogglista 30 inlägg, judar, judendom
#1 - - ...:

Har d något dokumentär du kan tipsa om och se om just ' judiska talibaner '

Svar: Jo jag tror det, den kanske inte är den bästa dokumentärerna men det handlar om de och deras liv. Kan lägga upp den senare :)
UnKnown

#2 - - LIENE:

Det finns nog fredliga och ofredliga människor inom alla religioner :)

Intressant att läsa en blogg skriven av någon som är muslim. Själv skriver jag en kristen blogg. Egentligen vill jag inte kalla mig för religiös. Jag brukade vara katolik men efter det tröttnade jag på allt som kallas religion och jag såg både kristna som syndade eller inte hade kontakt med Gud, och jag ville ha något mycket mer.

Svar: Ja det är sant, men som jag sa i inlägget, det är inte religionens fel om vissa personer väljer att läsa det de vill se och tro.
Det är sant, samma sak med muslimer, det finns massa som kallar sig för muslimer och religiösa när de inte alls praktiserar eller gör rätt och syndar. Men man ska nog fokusera på sig själv :)
UnKnown