....

Det är chockerande att möta såna människor, människor som på yta verkar något men efter en minut vänder till det raka motsatsen. Efter det massiva debatterna på Facebook, som egentligen hade börjat med en god avsikt att närma shia och sunni skapade så mycket ilska och framhävde så dåliga egenskaper hos många. 

Efter den gruppen blir jag nästan rädd av att möta nya muslimer, varje en vill köra sin åsikt över den andra. Inte konstigt att jag knappt har muslimska vänner, det är skönt att ha någon som förstår en men samtidigt verkar det vara mer problematiskt än vänskapligt. 

Nu när jag har en ny start vill jag ge det bästa intrycket av mig själv, något jag jobbar med är att sluta skaka hand med det motsatte könet. Skriver mer om det i ett annat inlägg, det har gått två dagar och har lyckats hälsa med ögonen utan att någon lyft fram handen! Så får se hur det blir första gången! 
#1 - - Fatima:

Ja, det här med att inte hälsa på en man alltså skaka hand, jag skakar inte hand med en man men när han sträcker handen då skakar inte jag gå bara vidare men det är skämigt för honom så hur ska man göra? du vet om det är rektor eller chef eller nån läkare.