Hardships in life

Ibland kan det kännas svårt att vara glad, speciellt i det här livet. För ja livet är orättvist och nej jag pratar inte om det vardagliga i-landsproblemen. Jag pratar om all krig, om all lidande och alla offer i världen.
 
Jag får gåshud bara jag tänker på det men verkligheten ger mig motivation. Muslimer slaktas, behandlas värre än djur och rättigheter? Vad är ens det, de här inte ens mat som räcker för alla, de har inte rent vatten, elektricitet, deras hus? Det är historia - och vad gör vi? Vi sitter här i vår bubbla och klagar för att det är en grå och regning dag, det är vårt största problem med dagen!! 
 
Något är verkligen stört och rubbat i dagens regeringar och dessa idiotiska hjärntvättade människor som går och dödar och kallar det i Guds namn. Och oh sån vilja jag har att få gå och kämpa för mina syskons rättigheter och liv. Men till vilken nytta skulle jag göra? Förmodligen inte mycket och förmodligen tänker många så, våra muslimska syskon lider och vi sitter och inte gör något men det ligger inte hos oss. Det är föräldrarnas fel, när ens muslimska befolkning lider så ska vi som ett ummah (en befolkning) gå och hjälp, kämpa och stå emot förtryck. Men ingen förälder vill skicka sina barn till deras grav - för ja förmodligen mister man sitt liv i kämpandet men glöm inte - varje liv som kämpade för Gud och den rätta religionen är inte bortkastat nej den har det finaste platsen i Paradiset.
 
Många kan hjälpa till på olika sätt och det har många gjort, donera pengar, kläder, mat m.m. det betyder mycket för ibland så kan man inte göra mycket mer än så. Vad skulle min bror göra och hur skulle han gå till väga? Att gå och kriga hursom helst och dö är inte det Gud vill. Det ska vara genomtänkt, det handlar inte om varje person utan det handlar om vi tillsammans och då har vi Hizboallah och vi kan stödja de genom att uppmärksamma detta, donera pengar, mat m.m. 
 
Ibland räcker tanken du ger som plikt av dig som muslim, men ja ibland känns det svårt att vara glad eller att vara glad utan skuldkänslor för alla våra syskon som lider. 
 
 
 
0 kommentarer publicerat i Allmänt, Samhället;
Taggar: Muslim blogg, Syrien, hjälp barnen i syrien, hjälp syrien, muslim svensk blogg, muslimtjej, muslimtjejs