Gör en skillnad - sträck ut en hjälpande hand

Invånarna i Syrien har fått lida så otroligt mycket, det är oftast de mest oskyldiga som blir mest skadade och nu när vintern är här så är omständigheterna väldigt svåra att leva i. Familjer har förlorat sina närmaste, sitt hem och arbete. De står helt maktlösa, svälter och fryser till sista andan. 
 
Just nu pågår en insamling av vinterkläder till våra medmänniskor i Syrien, vintern är väldigt kall och många barn är utan rätta kläder, Du kan hjälpa till på två olika sätt:
 
  • Insamling av kläder, filtar och andra nödvändigheter
  • Insamling av pengar för att finansiera transporten, vilket är en container (12x2,5 m) - transporten av en sådan container är 20 000 kr.
Just nu fattas det ungefär 5 000kr för insamlingen och vilken gåva som du än väljer att bidra med är väldigt stort och betydelsefullt. Pengar som blir över (utöver 20000 kr) kommer användas till samma ändamål fast på ett annat sätt.
 
Summan för containern ska vara samlad senast 1 januari 2014.
Klädinsamlingen pågår t.o.m. 10 januari 2014, och därefter skickas containern.


För donationer av pengar, överför till följande konto:
Kontonummer: 5287 33 715 01
Bank: SEB
 
Insalming av kläder:
I Sthlm den 30 December kl. 14.00 i Skärholmen, bakom kyrkan finns parkering vid ICA i Skärholmens centrum där kommer de ansvariga för insamlingen att befinna sig 
 
 
 



2 kommentarer publicerat i Allmänt, Samhället;
Taggar: A little bit of my hijab story, Muslim, Muslim blogg, Muslim tjej, Sverige muslimer, become a better muslim, blogg Muslim, hjälp barnen i syrien, hjälp syrien, muslim blog, muslim life, muslim svensk blogg, muslim tjej, muslimsk svensk blogg, muslimska bloggar, muslimskblogg, rädda barnen, sthlm
#1 - - Kilifer:

Låt dem slå ihjäl varandra. Sunni som shiit, det är samma shit.

Svar: Det som händer beror på regeringen och olika kriminella grupper, de som påverkas och tar större del av konsekvenserna är vanliga familjer, barn och äldre. Ha lite koll på nyheterna, dessa invånare har förlorat deras hem och tvingas bo i tält utan någon värme mitt i deras vinter kyla - på vilket sätt är detta humanitet? Hur skulle det skada mig eller någon annan om jag bidrog med pengar och lite kläder, ingen skada kommer komma till mig och genom min gärning kommer någon människa i större behov av dessa pengar och kläder att klara sig bättre.

Din åsikt är bara onödig med okunskap och ignorans.
Noor

#2 - - Hannah:

Hej! Läste att klädinsamlingen vid stadsteatern i skärholmen bara höll på till den 4:e januari?! Jag och min man har kläder att skänka. Vet du något mer om det? Tack på förhand :)

Svar: Hej, jag vet inte mer om det tyvärr. Jag fick bara ett datum, den 30 december med tid och plats :)
Noor